Rengeteg autót hívott vissza a Toyota, főleg 2009 és 2011 között, különböző lehetséges meghibásodások miatt. Az egyik ilyen a beragadó gázpedál volt. Feltételezések szerint sok ember emiatt sebesült vagy halt meg, ezért több mint nyolcvan esetben perelték be a gyártót. Most először lett az egyik perből tárgyalás.
Noriko Uno négy éve halt meg, amikor a 2006-os Camryje akaratán kívül hirtelen 160-ra gyorsított, a nő lesodródott az útról és egy póznának és egy fának csapódott. Tegnap Kaliforniában összeállt az esküdtszék, a felperesek fő témája várhatóan a Toyotából hiányzó biztonsági funkció lesz. Minden autót úgy terveznek, ha egyszerre nyomjuk a gázt és a féket, a fék fog győzni, meg tudunk állni. Akkor is, ha nincs benne az a biztonsági óvintézkedés, hogy a fék nyomásakor a gázt automatikusan elveszi az elektronika. Az autógyártók, az amerikai szervek és a fogyasztók mégis ragaszkodnak ahhoz, hogy megelőzzék az akaratlan gyorsulást. Közel nyolcvan per volt már az ügyben, de egyik sem jutott el a tárgyalásig, például ez sem. A mostanit precedens értékűnek tekintik, mivel ez az első akaratlan gyorsítási per a Toyota ellen, ami ebbe a fázisba lépett.
Múlt héten a Toyota beleegyezett, hogy összesen egymilliárd dolláros kártérítést fizessen azoknak a vásárlóinak, akiknek a visszahívások miatt Toyotájuk értéke jelentősen csökkent. Azt eddig még senkinek sem sikerült egyértelműen bizonyítania, hogy bárki is a Toyota hibája miatt halt volna meg. Az évek óta tisztázatlan ügyben végre döntés születhet, de előreláthatóan csak két hónap múlva.