Takarékos 911-esen dolgozik a Porsche?

2013.08.01. 12:14

Egy sportkocsi-gyártónál eddig az volt a teljesítmény, ha erősebb, gyorsabb, jobb úttartású autót dobott piacra. Ám úgy néz ki, ma már a Porsche is spórolós modellekkel próbál a vásárlók kedvében járni.

Ha igazak a pletykák, az autó már a Frankfurti Autószalonon látható lesz, és lényegében az alapkivitelű 911 Cabrio alaposan áthangolt változata, stop-start rendszerrel, hengerlekapcsolással és visszafogottabb teljesítményű motorral. A 3,4 literes hathengeres bokszermotorból 350 helyett 300 lóerőt hoznak ki, a maximális nyomaték és a hozzá tartozó fordulatszám viszont nem változik. Természetesen romlik a gyorsulás – úgy hallani, 5,4 másodperc kell a százas tempó eléréséhez – és a végsebesség is 266 km/h-ra csökken, de a 911 Blu Edition még így sem számít majd lassúnak.

Ugyanakkor a sportkocsik mezőnyében példátlan módon 6,4 literrel is elmehet 100 kilométert, legalábbis a szabvány európai mérési ciklus szerint, az átlagos szén-dioxid-kibocsátása pedig csupán 152 g/km lesz. Ehhez a hajtáslánc átalakításán túl a nyitott modell tetőszerkezetének átalakítása is hozzájárul: fixen felszerelhető műanyag, vagy kézzel mozgatható vászontetőt kap a típus, ami az elektromos vászontetős kivitelhez képest 63 kilónyi súlycsökkenést hoz.

Úgy hallani, ez a 911 változat nem csak takarékosabb, de olcsóbb is lesz, mint a többi: az alapára 74 ezer euró körül lesz, ami vagy 9500 euró árcsökkenést jelent. Mindez egyelőre persze nem hivatalos, de ha csupán kacsa, akkor alaposan kidolgozták – legalábbis erre utal a sok adat.

Ha valóban elkészül az olcsóbb Porsche, akkor sem ez lesz a 911-es sorozat alapmodellje, csupán egy érdekes ritkaság. Állítólag csupán 300 készül majd, azokat is a Porsche klubtagoknak ajánlják majd fel, azaz kívülállók legfeljebb másodkézből juthatnak majd hozzá egy-egy példányhoz.