Hivatalos: itt a BMW szuperautó
Jövő hónapban, a frankfurti autószalonon láthatja elsőként a nagyközönség a BMW i8-at. A középmotoros sportkocsi prototípusát már négy évvel ezelőtt láthattuk, de most megérkezett a szériaérett változat is.
Az utascella mögé épített másfél literes, háromhengeres turbómotor a hátsó kereket hajtja, míg az elsők hajtásáról villanymotor gondoskodik. A legutolsó információk szerint a rendszer összteljesítménye meghaladja a 400 lóerőt, így a karbon-vázas gép öt másodperc alatt gyorsulhat százra. Bár a BMW marketingért felelős részlege hangsúlyozza a rendszer takarékosságát, nehéz elképzelni, hogy ilyen dinamika mellett a tulajdonosok valóban a spórolásra használnák az i8-ast.
Néhány éve még elképzelhetetlen volt, hogy egy sportkocsiba hibrid hajtás kerüljön, azonban a gyártók mostanra rájöttek, hogy a villanymotorok kedvező nyomatékleadását kihasználva még gyorsabb autókat építhetnek. A McLaren, a Ferrari és a Porsche már mind rendelkezik ilyen modellel, bár ezekben az elektromos hajtás sokkal inkább tűnik másodlagosnak a benzinmotor mellett, mint a BMW esetében.
Az i8 ára várhatóan 50 millió forint körül lesz, így azt nem állítjuk, hogy a hibrid sportkocsik elárasztják majd az utcákat, de bíztató, hogy a BMW i8 mellett a következő Honda NSX is ilyen hajtásláncot kap.