Régóta hallani, hogy a Caterham egy új belépőmodellt tervez, amely közelebb hozhatná a legnyersebb sportkocsi-élményt azokhoz, akik eddig csak vágyhattak rá. Ám azt senki nem gondolta, hogy az alacsony árnak ez lesz az ára: az elérhető legkisebb háromhengeres motor kerül a legolcsóbb Lotus Seven-utódba.
A Suzuki 660 köbcentis háromhengeresét választotta a Caterham, ami finoman szólva nem arról híres, hogy szétszakítaná az aszfaltot. A turbós változat 64 lóerős, bár ennél valószínűleg nagyobb teljesítmény is kihozható belőle, ha nem kötik a fejlesztők kezét a szigorú japán szabályok. Az viszont így sem valószínű, hogy a Caterham 100 lóerőnél többet képes lenne kicsikarni belőle, hisz eredendően nem sportmotornak tervezték az apró Suzuki blokkot. Szintén fura lehet a háromhengeres-hang, ami manapság még eléggé idegen a sportosabb típusoktól.
A megoldásnak persze előnyei is vannak: egy ilyen apró motor igen könnyű, és kis tehetetlenségű, így nyilván nagyon pörgős karakterű lesz, ami egy sportautóban sosem hátrány. Emellett nyilván sokkal kevesebbet is fogyaszt kis fordulatszámon használva, mint mondjuk egy 1,6 literes szívómotor hasonló teljesítménnyel. Így segíthet a Caterhamnek, hogy csökkentse a fogyasztási átlagát, ami az aktuális EU-szabályozás mellett igen hasznos a gyártó számára. Ugyanakkor ezzel a motorral egy Seven tömege akár 500 kilogramm alatt maradhat, amivel teljesítmény-tömeg arány tekintetében még mindig egy ligában játszhat az autó mondjuk a Mazda MX-5-tel vagy a Toyota GT86-ossal.
A kismotoros Caterham a hírek szerint mintegy 21 ezer euróba, azaz közel 6,3 millió forintba kerül majd, ami, ha abszolút értékben nem is, a kis sorozatú gyártáshoz képest valóban kedvező ár.