Új szupermotor a Hondától
A HPD, a Honda versenymotor-fejlesztő részlege új motort készít, kifejezetten a Le Mansban is futó LMP1-es kategória számára. A 2,2 literes V6-ost önmagában is meg lehet majd venni, de akár energia-visszanyerő rendszerrel, vagy akár komplett autóban is kapható lesz.
A hosszú távú versenyek kapcsán ugyan elsősorban a gyári csapatokról szokás beszélni, de a mezőny nagy része privát csapatokból áll, amelyek általában készen vásárolt elemekből épített autókkal állnak rajthoz a Le Mans stílusú versenyeken. A Honda elsősorban nekik fejlesztette ki új, turbós V6-osát. A HPD Indycar versenymotorjából kialakított gép, a HR22T közvetlen befecskendezéses, és kifejezetten fontos tervezési szempont volt a tartósság mellett az alacsony üzemanyag-fogyasztás is. Az új szabályzat szerint a privát versenyzők dönthetnek, hogy építenek-e az autóba valamiféle energia-visszatápláló rendszert, ezért az új motort eleve úgy tervezték, hogy ilyenekkel is együtt tudjon működni. A Honda a Magnetti Marellivel közösen kifejlesztett rendszert kínálja, amely maximum nyolc megajoule energiát képes raktározni.
Úgy tudjuk, a bevált ARX karosszéria zárt változatán is dolgozik a HPD, amelyet úgy alakítanak át, hogy a HR22T és a hozzá tartozó KERS rendszer illeszkedjen bele. Így annak sem lesz akadálya, hogy jövőre valaki teljesen gyári Honda versenygéppel próbálja felvenni a kesztyűt a gyári nagyágyúkkal szemben.