Ausztráliában mutatta be a Ford legújabb autóját – nevezzük prototípusnak, hisz nem titkolják, hogy a gyártására készülnek – de nagy rá az esély, hogy a végleges típus nem csak az ötödik kontinensen lesz elérhető.
Az Everest nem igazán számít különlegességnek, hisz hasonló, közepes méretű alvázas terepjárókat más cégek is gyártottak vagy gyártanak. Ott van például a Nissan Pathfinder, amely a platós Navara/Pick-Up alapjaira épül, de korábban készített hasonló modellt a Mitsubishi is. A Ford szerint az Everest nem egy újabb tohonya SUV, hanem valódi munkaterepjáró, ugyanakkor hétüléses kialakítása azt sugallja, hogy akár családi autónak is alkalmas lehet.
A formaterv sem kifejezetten munkaterepjárós: a karosszéria inkább személyautókra jellemző arányú, és a lökhárítóba integrált fémszínű elemek is műanyag dekornak tűnnek, nem strapabíró páncélzatnak a felverődő kavicsok ellen.
Ha minden igaz, az Everest szériaváltozata már 2015-ben bemutatkozik, és bár konkrétumokat egyelőre nem közöltek, az az érzésünk, Ázsiában, Európában, Latin-Amerikában, sőt, akár Afrikában is eladható lenne egy hasonló, tágas, és terepen is használható modell.