Ősztől a nagyobb Volvók már a vadonatúj, Drive-E motorcsaláddal érkeznek, amely idővel leváltja az összes jelenlegi Volvo-motort. Ez egyben azt is jelenti, hogy elbúcsúzhatunk az öt-, hat- és nyolchengeres Volvóktól.
A Drive-E motorok először az S60-asban és a nála nagyobb Volvókban mutatkoznak be, kétliteres dízelként és benzinesként. A D4-es dízel 181 lóerőt tud: ez az első motor az új i-Art befecskendező rendszerrel, amely hengerenként szabályozza a befecskendezési nyomást. A D4-est később 120 és 230 lóerő közötti dízelek követik majd. Benzinesből két új motor is megjelenik a következő hetekben, a 245 lóerős T5-ös, illetve a 306 lóerős T6-os, amely a turbó mellé egy kompresszort is kap.
Mindhárom új motor kétliteres, négyhengeres, és a számokon egyértelműen látszik, hogy a régebbi, nagyobb motorokat váltják le velük. Az új Drive-E családot természetesen hibrid modellekben is alkalmazni fogják, a Volvo ezen a téren igencsak aktívnak tűnik az utóbbi időben.
Lehet, hogy sokan fogják hiányolni az öt-, hat- és nyolchengeres, karakteres hangú Volvókat, de a névleges szén-dioxid kibocsátáshoz kötött szabályozások nem hagynak életteret nekik. A következő néhány évben ezért biztosan nem látunk majd négynél több hengert a Volvókban, hiszen a számukra szükséges teljes teljesítményspektrumot le tudják fedni a Drive-E családdal.