Egy Fiat, igazi macsóknak

2013.08.18. 18:05

Bár a Fiat a kezdetektől fogva egyáltalán nem női autóként pozícionálta az 500-ast, azért kevesen tekintenek rá úgy, mint a férfias autó megtestesülése. Persze kivételt jelenthet a 160 lovas Abarth Ferrari Version, illetve a még erősebb, 180 lóerős Abarth 695 Tributo Ferrari.

Az olaszok ezúttal az Abarth kihagyásával is igyekeznek bizonyítani, hogy a Fiat 500-ból lehet olyan autót faragni, melyre az igazi macsók is rákívánnak. A limitált szériás 500C GQ kabrió elkészítésében a GQ amerikai férfimagazin kiadója, a Condé Nast is közreműködött. Mivel a cél egy sportos kisautó elkészítése volt, a géptető alatt az 1,4 literes MultiAir turbómotort helyezték el, mely a Ferrari Versionhöz hasonlóan itt is 160 lovas, csúcsnyomatéka 230 newtonméter. Ehhez ötgangos kézi váltót társítottak, mellyel hét másodperc körüli 0-100 km/h-s sprintre képes az autó.

A külsőt illetően igazán nagy változtatásokat nem hajtottak végre. Az orr-rész a sportosabb Abarth-modellekre emlékeztet, hátul pedig dupla kipufogóvéget és diffúzort is találunk. A fényszórókat enyhén feketére színezték, a szintén fekete, 16 collos felnik közepét vörösre festették. Belül bőr-alcantara sportülések, háromküllős bőrkormány és GQ-logók emlékeztetnek arra, hogy különkiadású Fiatban ülünk.

A Fiat 500C GQ 2014 elején érkezik a kereskedésekbe, és fekete, ezüst, gránit-kristály, valamint fehér színben lesz kapható. Az olasz gyártó egyelőre nem adott ki információt arról, hogy hány darabosra tervezik a limitált szériát, sem pedig arról, hogy mennyiért juthatunk majd hozzá a macsó-500-ashoz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.