A távol-keleti tőkével létrehozott NEVS (National Electric Vehicle Sweden) tavaly ősszel vásárolta fel a Saab maradványait: a gyártósorokat, a fejlesztőközpontot és a névhasználat jogát is magukénak tudhatják, emellett minden fejlesztési dokumentációt és tervrajzot is megkaptak.
Bár a NEVS kezdetben kizárólag elektromos autók gyártását tervezte, időközben mégis belátták, hogy hagyományos, benzin- és dízelmotoros modellekre is szükségük lehet. Idén nyáron az egyik svéd dizájncég honlapján már felbukkantak egy Saab 9-3-hoz hasonló autó tervei is, ezzel beindítva a találgatásokat a márka sorsáról.
Az új tulajdonos most végre döntött: megnyitották a trollhättani üzemet, 180 dolgozójuk pedig elkezdte felkészíteni a gyártósorokat a termelés újraindítására – erre akár idén szeptemberben sor kerülhet. A hírek szerint persze nem egy forradalmian új modellel állnak elő a svédek, hanem a 9-3-as tér majd vissza, erőteljesen felfrissített, ráncfelvarrott formában. Az autóba kezdetben négyhengeres, benzines turbómotor kerülhet, a későbbiekben azonban dízellel, valamint elektromos hajtáslánccal is kapható lenne. Ami a külsőt illeti, egyelőre csak a szedán visszatéréséről szólnak a hírek, de ha a visszatérés sikeres lesz, nem kizárt a kombi és a kabrió feltámasztása sem.
Az újrakezdés persze egészen biztosan nem lesz könnyű, így ha az idei év végéig tényleg meg is indul a gyártás, újra fel kell majd építeni a kereskedői hálózatot – ez szintén időigényes és nehéz feladatnak ígérkezik.