Ma jött el a napja, hogy megmutassa az Audi azt az újdonságot, amelyet hetek óta ígérget. Azt már korábban is sejtettük a leplek alatt mutogatott autók méreteiből és arányaiból, hogy az A8-as és az S8-as lesz a nagy meglepetés, és igazunk is lett. Ám csupán alapos modellfrissítésről van szó, amely kívülről kevésbé érinti a típust, mint belülről.
A legfeltűnőbb változás az autó orrát érintette: a hűtőmaszk lecsapott sarkú formája ugyan maradt, de körülötte a lökhárítók formája, és a fényszórók alaposan megváltoztak. Ez utóbbiak szárnyakra emlékeztető szerkezete talán a legfeltűnőbb eltérés az eddig kapható kivitelhez képest – innen könnyű lesz felismerni a felújított változatot. Ám a lámpák nem csak kozmetikai szempontból változtak meg: felárért kapható lesz az A8-as a mátrix-pászmás fényszórókkal is. Ezek a LED-es egységek messzebbre világítanak, mint a hagyományos fényszórók, ám szenzorok segítségével meghatározzák, hogy hol a szembejövő jármű, és az épp oda világító LED-eket kioltják, így állítólag egyáltalán nem vakítanak.
A motorválasztékot is modernizálták. Az A8-as is megkapta a 3 literes kompresszoros benzinmotor 310 lóerős változatát, és az azonos méretű, szintén V6-os alap-dízelmotor is erősödött, 250-ről 258 lóerőre. A 4,2 literes V8-as TDI dízel szintén erősebb lett, a teljesítménye 385 lóerőre, a csúcsnyomatéka pedig 850 Nm-re nőtt. A csúcsváltozatoknák nem a teljesítményt igyekeztek növelni: a 4 literes V8-as turbómotor és a 6,3 literes W12-es esetében hengerlekapcsoással mérsékelték a fogyasztást. Így lehetséges, hogy a 12 hengeres presztízsmodell a hosszabbik karosszériával is elmehet száz kilométert 11,7 liter benzinből.
Belül sincsenek nagyobb változások, bár már többféle kivitelhez lesznek megrendelhetők a masszázs-ülések és a külön mozgatható hátsó fotelek, valamint változtattak a kárpit-választékon is. Az elektronikus segítségek köre szintén bővült. Már kínálják a típust sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel, éjjellátóval, ablakra vetítő kijelzővel és parkoló-asszisztenssel.
A megújult A8-as élő bemutatóját Frankfurtban tartják szeptember 10-én, viszont nem igazán sietnek a gyártás beindításával: a piaci bevezetés csak jövő tavasszal kezdődik.