Meglepetés: az Opel Monza nem kupé
Az Opel a Monza névvel azt a korszakot idézi fel, amikor még úgy vélték, érdemes igazi luxusautókat készíteni. Az 1970-es évek végétől készült a Monza kupé, amely még hátsókerék-hajtású presztízsmodell volt, kifejezetten a gazdagabb vásárlók kielégítésére. Nem véletlen, hogy épp ezt a korszakot idézik fel, hisz akkortájt még egy lapon lehetett említeni a drágább Opeleket a BMW-kkel és Audikkal. És Rüsselsheimben most épp arra törekszenek, hogy ismét így legyen.
A Monza egyelőre csak tanulmány, de abból nem csinált titkot az Opel, hogy a formatervével már a márka stílusváltását készítik elő. A mélyre húzott trapéz-hűtőmaszk halványan az 1970-es évek Rekord és Commodore sorozatát idézi: agresszív és látványos. Profilból azonban inkább afféle kombi-kupé hibridnek tűnik, négy teljes értékű ülésével. Az ajtók száma itt nehezen értelmezhető, hisz a Monza belső terét két felfelé nyíló ajtón át lehet megközelíteni, de ezek olyan hosszúak, mint négy hagyományos, oldalra nyíló ajtó.
Az agresszív külső ellenére a Monzába csupán ezres, háromhengeres motor kerül, igaz, turbófeltöltéses, földgáz-üzemű változat. Ezt párosítják a Chevrolet Volt elektromos hajtásláncával, és az ultrakönnyű építésű karosszériával. Így – bár a pontos adatokkal még adós az Opel – a Monzától legfeljebb átlagos dinamikát várhatunk. Persze ez nem igazán lényeges, hisz a típust nem szériagyártásra szánja az Opel. A feladata tanulmányautóként inkább annak feltérképezése, hogy a közönség mit szól a stílusához, amely a tervek szerint a jövő Opeljeit jellemzi majd, illetve annak bemutatása, hogy miféle új műszaki megoldásokon dolgozik a cég.
Ez utóbbi téren is tartogat néhány meglepetést a Monza. Ilyen a 18 LED-es kiejlző a belső térben – ezeken jelenik meg minden információ, amelyre a sofőrnek vagy utasainak szüksége lehet, és ezek teszik lehetővé, hogy a belső tér formaterve igazán letisztult, egyszerű maradhasson. Az autóba álmodott információs rendszer többek közt lehetővé teszi, hogy a sofőr spontán megossza másokkal aktuális útvonalát okostelefonja segítségével, így egyfajta alkalmi autó-megosztást is lehetővé tesz.
Az Opel régóta próbálja feltornázni termékei és neve presztízsét, hogy nagyobb nyereségre tehessen szert, eleddig kevés sikerrel. Ám úgy néz ki, az európai GM leányvállalat még nem adta fel a tervet, hogy felvegye a versenyt akár a német prémium-márkákkal is. „Nagyon egyértelmű elképzelésünk van arról, hogy milyenek lesznek a jövő Opeljei, és nagyon világos stratégiánk van arra nézve is, hogy hogyan érjük el az általunk elképzelt jövőt. A Monza megtestesíti mindazt, amit a közeljövő Opeljeitől elvárhatnak a vevők, és nem csak formaterv, de hatékonyság és kommunikációs képességek tekintetében is.” – mondta Karl-Thomas Neumann, a vállalat vezérigazgatója.