2013.08.22. 11:37

Az új S osztály sem kisebb, mint az elődje volt: több mint 5,2 méteres, és üresen is közel két tonna. Egy ekkora autótól a 3 literes fogyasztás 100 kilométerre elég hihetetlennek tűnik, de a Mercedes azt állítja, a Frankfurtban bemutatkozó S500 Plug-in Hybrid modell pont ilyen étvágytalan tud lenni. A meglepő fogyasztási adat mögött némi csúsztatás sejlik fel, bár valószínű, hogy a hibrid bálnát valóban nagyon olcsón lehet üzemeltetni.

A szuperalacsony fogyasztást egy vadiúj V6-os, benzines turbómotor és egy villanymotor kombinációjával érik el. Az előbbi, amellyel alighanem más Mercedesekben is találkozhatunk a későbbiekben, 3 literes, 335 lóerős és 480 Nm maximális nyomaték leadására képes. A hibrid rendszer másik fele egy 107 lóerős villanymotor 340 Nm csúcsnyomatékkal, így az összteljesítmény jócskán 400 lóerő felett van. Így az S osztály termetes testét is 5,5 másodperc alatt rántja fel a rendszer 100 km/h-ra, és a 250 km/h-s limit elérése sem jelenthet gondot.

A nagy attrakció persze nem ez – vannak jóval erősebb és fürgébb S osztályú Mercedesek is – hanem az, hogy az autó tisztán elektromos üzemben elmehet 30 kilométert. Így jöhet ki a meglepően alacsony 3l/100 km-es fogyasztási, és a 69 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási adat. Ehhez persze töltőre kell tenni az autót északára, egyébként a minimális fogyasztás inkább 4-4,5 liter körül lehet.

A hibrid rendszer többféleképp is működtethető: a sofőr választhat, hogy hibridként, tisztán elektromos üzemmódban, E-Save módban – ahol az akkumulátorok töltöttségét későbbi villamos használatra megtartja a rendszer – illetve akkumulátor-töltő üzemmódban használja-e a luxuskocsit. Így viszonylag egyszerűen elérhető, hogy ott álljon rendelkezésre a 30 km-nyi villanyautózás lehetősége, ahol a legnagyobb szükség van rá. Például olyan belvárosokban, ahová belsőégésű motorral csak nagyon drágán, vagy egyáltalán nem lehet behajtani.

A Mercedes S500 Plug-in Hybrid típust a Frankfurti Autószalonon mutatják be, de a gyártása csak a jövő év elején indulhat.