2013.08.23. 14:53

Úgy tűnik, a BMW és a Mercedes stratégáinak egy rugóra jár az agyuk. Míg a stuttgartiak az S osztályból készítettek konnektoros hibridet, a BMW az X5-öst alakította át szinte azonos recept szerint. A végeredmény hasonló, bár a nagyobb homlokfelületű, összkerék-hajtású bajor terepjáró egy kicsivel kevésbé takarékos papíron.

Pedig a Concept X5 eDrive benzinmotorja kisebb, mint a Mercedesé: a kétliteres, 245 lóerős turbós négyhengerest építik az orrába – ezt segíti egy 95 lóerős villanymotor a nagydarab terepjáró mozgatásában. A csomagtér-padló alatt elhelyezett akkucsomag konnektorról is tölthető, így akár 30 kilométert is elmegy az X5 eDrive tisztán elektromos üzemben. Ilyenkor persze nem különösebben fürge az autó, és a végsebessége 120 km/h-ra van korlátozva, de az elektromos üzemnek amúgy is inkább városi dugóban araszoláskor van értelme. Az átlagfogyasztás a gyáriak szerint 3,8 liter száz kilométeren, de nem tudni, hogy ebbe beleszámolják-e a 30 kilométer villanyautózást. Az X5 méreteit és súlyát ismerve valószínűleg igen.

Míg a Mercedes S hibrid változata már szériaérett, a BMW saját autóját egyelőre tanulmánynak hívja, de az az érzésünk, ez már nem lesz így sokáig, hisz Észak-Amerikában jelentős keresletre számíthat egy ilyen hibrid luxusmodell.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.