Mégis erősebb lesz a Toyota sporkocsija
Most először ismerte el a Toyota egyik szakembere, hogy vásárlói nyomásra dolgoznak egy erősebb GT86 változaton. Ám nem a kézenfekvő megoldást választják: turbós változat továbbra sem várható.
Tetsuya Tada, a GT86 projekt főmérnöke nemrég bejelentette, hogy már tesztelnek egy változatot a sportkocsiból, nagyobb motorral. Nem kell persze V8-as változatra gondolni, olyat továbbra is csak amerikai tuning-cégektől várhatunk. Valószínűbb, hogy a Subaru legnagyobb négyhengeres bokszermotorját, a 2,5 literes változatot reszelik hozzá a hátsókerék-hajtású változathoz, amely elvben akár 250 lóerős is lehet.
A GT86 jelenleg egyetlen motorral érhető el, a 2 literes, 200 lóerős négyhengeressel, amely gyengének ugyan nem gyenge, de sokak számára épp csak elegendő. Mivel a motor a Subarutól jön, kézenfekvőnek tűnik a WRX turbómotorjának alkalmazása, de erre valamiért nem hajlandó a Toyota. Nem tudjuk, mi a valódi ok – talán a hajtáslánc nem bírná, vagy túl veszélyesnek ítélik a hátsókerék-hajtást és a turbó késedelmes reakcióját együtt – de eddig ragaszkodtak ahhoz a verzióhoz, hogy nem akarnak erősebb változatot, mivel nem szeretnének olyan autót gyártani, amelyet egy átlagos sofőr nem tud tökéletesen uralni.
Tada, amellett, hogy beszélt az erősebb változatról, azt is elmondta, hogy már dolgoznak az utódmodellen, amely teljesen más felépítésű autó lesz. Hogy ez mit jelent, nem tudni – egyesek arra következtetnek, hogy az új modellben már nem bokszermotort használnak majd, mások szerint itt is bevetnék a benzin-elektromos hajtást a fogyasztás csökkentése érdekében.