Megmutatták a kis Infinitit
Régóta köztudott, hogy a Nissan luxusmárkája egy középkategóriás típus bemutatására készül, amelyet kifejezetten az európai vásárlók igényeire szabtak. Most megmutatták, mire is számíthatunk pontosan.
Egyelőre egyetlen képet mutattak az autóról, amely a Q30 névre hallgat, és a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be élőben. Úgy néz ki, itt is igyekeznek felhasználni azokat a tapasztalatokat, amelyeket a Qashqai-jal szereztek, mivel a típus egyfajta keveréke a kompaktoknak, a terepjáróknak és a kupéknak, méghozzá egész jó arányú. Itt nyilván kevésbé volt fontos a jó helykihasználás, cserébe viszont igen látványos a formaterv: az új formatervezési igazgató, Alfonso Albaisa láthatóan érzi, hogyan kell az Infinitikre jellemző formai elemeket úgy kombinálni, hogy a végeredmény frissnek hasson.
Épp az öszvér-jelleg az, ami esélyt ad a Q30-nak a konkurenciával szemben, hisz hagyományos kompakt, közepes városi SUV, de még négyajtós kupé is van a piacon bőven, efféle köztes jármű azonban nincs – és ez az, ami annak idején a Qashqai sikeréhez is nagyban hozzájárult. Nem véletlen, hogy az Infiniti is ezzel a módszerrel próbálkozik, hisz másképp sovány esélye lenne a prémium-kategóriát nyomasztó fölénnyel uraló három német gyártó, az Audi, a BMW és a Mercedes ellen.
A Q30 egyelőre csak tanulmány, de már hallani pletykákat arról, hogy az Infinitinél készülnek a gyártására is. A műszaki alapok készen vannak – ha igaz, itt már a Mercedes fronthajtású MFA padlólemezét használják majd, amelyre az A, a B és a CLA osztály is épül, a Nissan pedig korszerű brit üzemének bővítésére készül, épp az új Infiniti modell kedvéért. A terv az, hogy legalább évi 50 ezer Q30-ast adjanak el, ami meglehetősen merészen hangzik annak fényében, hogy a márka tavaly világszerte csupán 66 ezer autót tudott értékesíteni.