A második generációs Bogár eleve sokkal sportosabb jelenség, mint az elődje volt: az orra hosszabb, a teteje alacsonyabban fut – van benne valami lendület, ami az elődjéből hiányzott. Így szinte kínálja magát egy kis tuningra – az ABT most el is készített hozzá egy komolyabb átalakító készletet.
Visszafogott optikai tuningot kapott az autó – ha nem lennének a gigászi 20 hüvelykes felnik, talán azt gondolnánk, nem is németek követték el. Elöl és oldalt kötények csökkentik az autó alá jutó levegő mennyiségét, hátul egy kis szárny került az ablak tövébe, és persze elmaradhatatlan kellék a két nagy, ovális króm kipufogóvég. A képet a három centis futómű-ültetés teszi teljessé: így a Bogár valóban sportkocsinak néz ki, és az áthangolt futómű miatt a viselkedése is közelebb áll egy eleve száguldásra tervezett autóéhoz.
Az ABT-től persze a motorok tuningját is meg lehet rendelni, méghozzá bármelyik modellváltozathoz, ami nem csoda: a turbómotorokban rengeteg a kihasználatlan tartalék, amelyet viszonylag kevés alkatrész cseréjével elő lehet csalni. A kétliteres, 200 lóerős motor a kúra után 240 lóerős lesz, maximális nyomatéka 280-ról 340 Nm-re nő. Az 1,4 literes, 160 lóerős változatból 210, az 1,2 literes TSI motorból 105 helyett 140 lóerőt hoznak ki. A dízelmotorok is áteshetnek ilyen átalakításon, a 140 lovas kétliteres TDI teljesítményét 170, a 105 lóerős 1,6 literesét 125 lóerőre emeli az ABT csomagja.
Bár egy nagyobb modellnél sokkal látványosabb eredményeket lehet elérni, a tuningcégek – így az ABT – kenyerét is inkább az efféle visszafogott, olcsó tuningkészletek beszerelése adja. Valószínűleg a Bogár-tulajdonosok egy része is ráharap majd a lehetőségre.