Egyre több autógyártó kísérletezik olyan megoldásokkal, melyeknek köszönhetően autóik bizonyos műveleteket, vagy akár az A pontból B-be való eljutás teljes folyamatát önállóan, a sofőr beavatkozása nélkül végezhetik. Az efféle újításokban mindig is élen járt a Volvo, rajtuk kívül azonban a General Motors és a Nissan is komolyan veszi a fejlesztéseket.
Bár a Nissan kutatás-fejlesztési igazgatója korábban még úgy vélekedett, hogy ezzel az önálló vezetés öröme elvész, azt már ő is elismerte, hogy mégis ez lehet a jövő útja. A japán gyártó azóta már bele is kezdett a megfelelő tesztkörnyezet kiépítésébe: 2014 végére el is készülhet az a létesítmény, ahol épületek közt, a városi közlekedést szimulálva, biztonságos keretek közt próbálhatják ki legújabb fejlesztéseiket.
Az új technológiákat egyelőre Nissan Leafekbe építve tesztelik. Az önálló haladást, sávváltást, az ütközések elkerülését és a parkolást navigációs szoftverekkel társíthatják, így téve lehetővé, hogy az autó valóban beavatkozás nélkül tehessen meg akár hosszabb utakat is. A japánok szerint ezzel könnyebbé válhat a mozgássérültek helyváltoztatása, kizárhatók lesznek az emberi mulasztások, és hasznosabban tölthetjük a korábban vezetésre fordított időt.
Carlos Tavares leköszönését követően a Renault-Nissan élére – legalábbis ideiglenesen – ismét Carlos Ghosn került, aki úgy véli, 2020-ra a teljes Nissan-modellpaletta képes lehet az önálló közlekedésre. A General Motors egyébként ugyanezt a céldátumot tűzte ki magának. Kérdés, hogy mennyire lehet biztonságos egy önmagát vezető autó, és teljesen kizárható-e a hackerek beavatkozása.