Átadták az M0 új szakaszát

2013.08.31. 18:33

Átadták a közlekedőknek az M0-s autóútnak az 51-es főút és M5-ös autópálya közötti, újonnan épült 6,3 kilométeres szakaszát. Az autósok mostantól több mint 75 kilométer hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrűn az M1-es autópálya és a 11-es főút között.

MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára az ünnepélyes átadáson kiemelte: a beruházással lezárult a déli szektor bővítésének utolsó üteme, ezzel a szakasszal nyerték el értelmüket az M7-es és az M6-os között, illetve az M6-os és az 51-es főút között elkészült fejlesztések.

A kép forrása: Google
A kép forrása: Google

Az M0-s autóút M5-ös autópálya és 51-es főút között új nyomvonalon megépült - kétszer három forgalmi és egy-egy leálló sávos - szakasza az útgyűrű keleti és déli szektorát kapcsolja össze, a modern technológiával épült 6,3 kilométeres új szakasz révén nemcsak folyamatossá, de biztonságosabbá és gyorsabbá válik a közlekedés - mondta az államtitkár. Völner Pál hozzátette: a teljes útpálya díjmentes minden jármű számára.

MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője az MTI-nek elmondta: az M7-es és az M5-ös autópályákat összekötő M0-s autóút szeptember közepétől lesz 8 sávos (kétszer három forgalmi, illetve egy-egy leálló). Az M6-os autópálya és az 51-es főút közötti szakasz bal pályáján a kivitelező jelenleg végzi a befejező forgalomtechnikai munkálatokat, ezt követően az M7-es és a 11-es főút között átlagosan 100-110 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek az autósok az M0-s körgyűrűn.

A nettó 9,7 milliárd forintba kerülő beruházás kivitelezője az EMWL Autópálya Konzorcium volt, a projekt az Új Széchenyi Terv forrásaiból, az Európai Unió támogatásával valósult meg.