Már alig emlékszünk rá, de amikor kijött az első X5-ös, nehéz volt megemészteni a keményvonalas BMW-rajongóknak, hogy a bajorok terepjárót - vagy annak látszó batárt - hoztak ki. Az elsöprő üzleti siker viszont feledtette a huhogó hangokat, és mára mindenki hozzászokott már a magas építésű BMW-k látványához. Így aztán olyan apróságokon már nem illik fennakadni, hogy a kémfotókon látható X1-es utód alapkivitelben elsőkerék-hajtású lesz.
Rég elmúltak már az idők, amikor a BMW olyan nézeteket hangoztatott, hogy kormányzott kereket hajtani butaság. Összkerék-hajtásban nagyhatalommá nőttek, és a Minivel megmutatták, elsőkerék-hajtással is tudnak élvezetes autót gyártani. Nem csoda, hogy a következő platformjuk, az alapból fronthajtásos UKL lesz az 1-es mellett az X1-es alapja is.
A kémfotó a dizájnról nem sokat árul el, legfeljebb azt, hogy az aktuális X1-eshez képest nem számíthatunk drámai változásokra. A prototípus kidolgozottsága viszont arra utal, hogy legalább két évet kell még várni az F48 kód alatt fejlesztett szériamodellre. Mivel a fronthajtásos platform keresztmotoros elrendezéssel készül, alighanem elbúcsúzhatunk a hathengeres motoroktól, helyettük turbós három- és négyhengeresekre számíthatunk az X1-esben is.
Az UKL padlólemezre tizenkét modellt tervez a BMW, hasonlóan szerteágazó típusokkal, mint a Mercedes. A váltás után lényegében mindössze két platformmal fognak dolgozni: kis és közepes autókhoz az UKL-t használják, a 3-astól felfelé pedig megszokott a hátsókerék-hajtású elrendezést fejlesztik tovább.