A kis angol sportkocsigyártó, a Caterham sokáig az állandóság kis szigete volt a brit autóiparban: ugyanazt kínálták évtizedeken át, a Lotus Super Seven harmadik szériáját. Csak a részletek változtak, a minimalista koncepció viszont maradt. Ám amióta sikerült leszerződni a Renault-val egy közös sportkocsi kifejlesztésére, a Caterham vezetőinek fantáziája is elszabadult.
A cég vezetője, Tony Fernandes meredek ötletekkel bombázza a nylvánosságot. Kis terepjárót és kisautót ígér, most pedig arról beszélt egy interjúban, hogy a Golf GTI riválisát készítenék el, hasonló áron, de olyan megoldásokkal, amelyeket a versenypályáról már ismerünk. Természetesen maga a Caterham nem lenne képes egy ilyen típus kifejlesztésére, hisz semmije sincs, ami a tömeggyártáshoz kell, viszont könnyedén készíthetnek egy változatot a Renault Mégane RS-ből, mondjuk eltérő formatervű orr-résszel, saját jelvényükkel és néhány érdekes ötlettel. Ilyen a Fernandes által említett DRS – magyarán az állítható hátsó szárny – amelyet a Formula 1-ben alkalmaznak egy ideje, de utcai autón, különösen a Golf GTI kategóriájában hasonlót sem láttunk még.
Az persze még kérdéses, hogy működhet-e a Caterham üzleti modellje, amely nagyrészt a Renault-együttműködésre épít, de ha igen, az akár az európai autóipar arculatát is megváltoztathatja. Könnyen elképzelhető, hogy megjelennek más kisebb cégek is, amelyek termékeik egy részét nagyobb autógyártóktól szerzik be, majd némi átalakítás, testre szabás után saját néven adják tovább.