A Qoros az első biztonságos kínai
A kínai autók terjedésének egyik fontos gátja volt a közelmúltban a szégyenletes töréstesztek sora. Ezen vérzett el annak idején a Landwind, majd a Brilliance próbálkozása is: a törésteszteken rongyként összecsukló karosszéria rögtön elvette a lehetséges vásárlók kedvét. A Qoros 3 – a Chery trójai falova – azonban előrébb végzett a törésteszteken, mint sok európai gyártmány, azaz ezt az akadályt sikeresen megugrották a kínaiak.
Az EuroNCAP által összetört Qoros 3 szedán elképesztően jó, 95%-os minősítést kapott a felnőtt utasok, és bőven elfogadható, 87%-ot a gyermekek passzív biztonságára, sőt, még a biztonsági alapfelszerelés is 81%-ot érdemelt a független szervezet szerint. A gyalogosokat valamivel kevésbé védi hatékonyan az autó, de a 77% még mindig nagyszerű érték. Az összesítés 88%, így az öt csillag maximálisan indokoltnak tűnik – biztonsági szempontból a Qoros egyenértékű az európai élmezőnnyel. A márka alelnöke, Volker Steinwascher elmondta, hogy a biztonság kérdését kiemelten kezelték a fejlesztés során, de ez nem is csoda, tekintve, hogy a korábban Európában előforduló kínai autók kifejezetten rossz hírűek voltak ebből a szempontból.
A Qoros az első komoly próbálkozás a kínaiak részéről, hogy a nagy nemzetközi márkákat saját játszóterükön szorongassák meg. Ennek érdekében a Chery új márkát alapított, és az autók tervezéséhez, illetve piaci bevezetéséhez európai autóipari tapasztalatokkal rendelkező szakembereket vettek fel. A tökéleteshez közeli tőrésteszt-eredmény nem csak biztonsági szempontból lényeges, de a Qoros bevezetési kampányának egyik kulcsfontosságú eleme is lesz, hisz felhívja a figyelmet a márkára, méghozzá végre pozitív módon.