A Fiat már a zsebében érezte a teljes Chryslert, de úgy tűnik, a kisebbségi tulajdonos, az Autóipari Dolgozók Szakszervezete (UAW) még meghiúsíthatja az olasz gyártó terveit. Most kezdeményezték a gyártó részvényeinek tőzsdei jegyzését, ami egyértelműen sértené a Fiat érdekeit.
A probléma az, hogy a Fiat nagyon szeretné megszerezni a teljes Chryslert, ám erre a manőverre összesen 5 milliárd dollárt szán. Ezt az összeget viszont kevesli a szakszervezet, így próbál kedvezőbb tárgyalási pozíciót kiharcolni magának. Ebben nyilván az is szerepet játszik, hogy a Chrysler mostanság szép nyereséget hoz, míg a Fiat helyzete a gyengélkedő európai piaccal a háta mögött nem éppen rózsás. A mérleg másik serpenyőjében viszont az a tény áll, hogy a Chrlsyer tömegmodelljeihez a Fiat biztosít műszaki hátteret – enélkül pedig hamar nehéz helyzetbe kerülne az amerikai gyártó.
Így a két fél most kötélhúzásba kezdett: a Fiat zsarolással is felérő sajtóközleményt jelentetett meg amikor kiderült, hogy az UAW kezdeményezné a tőzsdei bevezetést. „Ebben a helyzetben újra kell értékelnünk az együttműködés költségeit és előnyeit.” – szól a Fiat figyelmeztetése, de a közlemény arra is utal, hogy visszavonhatják a Chrysler számára biztosított szabvány platformok használati jogát – ez pedig több típus gyártásának azonnali leállítását jelentené.
A megoldás egyelőre nem látszik, csak az, hogy a felek elszántak. Ám ha nem sikerül megegyezni, azon mindenki csak veszíthet. Ha a Fiat kiszáll, és nem jön a helyére másik szakmai befektető, az a kisebb modellek piacán lehetetlen helyzetbe hozhatja a Chryslert, ugyanakkor az amerikai vállalat nélkül a Fiat sem elég nagy hozzá, hogy hosszabb távon biztosítsa saját fennmaradását.