Ennyi volt az Aston martin luxusminijének
A világnak nem kell tízmilliós luxus miniautó – ha csak ennyi tanulságot vonhatunk le az Aston Martin Cygnet két évéből, már nem volt hiábavaló előjönni vele. A Toyota IQ alapjaira épülő apróság gyártása ugyanis úgy fest, leáll.
Az Aston Martin 2010-ben mutatta be Cygnetet, amit sokan már akkor nem értettek, de a brit luxusmárka úgy gondolta, a paletta szélesítése segít majd nekik kihézagolni a válság miatti kieséseket. Európának szánták, ahol láttak piaci rést az exluzív városi kisautók számra. Túl nagy költségbe persze nem verték magukat miatta, és mondhatni kockázatmentes döntést hoztak, amikor a Toyota IQ-t vették alapul.
A Cygnet 2011 februárjában került a kereskedőkhöz, de az azóta eltelt két és fél év alatt egyértelművé lett, hogy az Aston nem váltja meg vele a piacot, de még csak gyártania sem érdemes. A britek ezért úgy döntöttek, leállítják a luxusmini termelését, így modellpalettájuk visszaszűkült, a szén-dioxid kibocsátási átlaguk pedig emelkedett.