A Nissan 2020-ra nem kisebb célt próbál elérni, minthogy a teljes modellpalettát felszereljék azokkal az extrákkal, melyek segítségével autóik önmagukat vezethetik majd. Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, rengeteg kilométert kell még eltölteniük teszteléssel, a leghatékonyabbak pedig egyértelműen az éles körülmények között, valódi forgalomban végzett próbák lehetnek.
Ehhez kapott most engedélyt Japánban a Nissan, így a hazai utakon szabadon tesztelhetik az önvezérlő Leaf prototípusát. Az első szakaszban persze még nem látták el az autonóm közlekedéshez szükséges összes extrával a Leafet, de már így is igen meggyőző a kipróbálható fejlesztések sora. A sávtartás és sávváltás mellett az autópályáról való lehajtást, valamint a lassan haladó, vagy épp megálló járművek kikerülését, illetve megelőzését is el tudja végezni az autó, mely szükség esetén a piros lámpánál is önmagától áll meg.
A Nissan a sofőrt segítő – vagy éppen helyettesítő – extrákat navigációs szoftverrel kombinálja, így a jövő autói az elindulástól egészen a parkolásig képesek lesznek vezetői beavatkozás nélkül dolgozni, reményeik szerint biztonságosabbá téve és sokak számára megkönnyítva a közlekedést.
A teszteléshez szükséges környezet kialakítására Oppamában már folynak a munkálatok, ott tudják majd szimulálni a városi körülményeket. Mégis kulcsfontosságú, hogy most a japán kormánytól engedélyt kaptak a közúti tesztelésre is. A kiadott rendszámon persze nem véletlenül szerepel a 20-20 számpár, ezzel is az önmagát vezető autókkal kapcsolatos, 2020-as céldátumra utalnak.