Néhány éve még arról volt szó, hogy a G osztályt, az egyetlen valódi terep-Mercedest már nem gyártják sokáig, ám most úgy néz ki, a típus második aranykorát éli. Fura mód ennek köszönhető, hogy a rövid, vászontetős kivitel eltűnik a kínálatból. A hosszabbik, csukott modell iránti igényt ugyanis elképesztő ára ellenére képtelenek kielégíteni, így minden elérhető kapacitás annak a gyártására kell.
A nyitott, rövid G osztály az 1979-es ősbemutató óta része a kínálatnak, ami érthető is: ez az egyik olyan kivitel, amelyre a hadi megrendelések annak idején szóltak. Ám úgy tűnik, polgári használatra sokkal vonzóbbnak találta a közönség a hosszú kivitelt, amely jóval több teret kínál, lényegében azonos áron, alig rosszabb terepjáró képesség mellett. Jelenleg akkora az igény, elsősorban a kínai és közel-keleti megrendelések miatt, hogy a Magna-Steyr, ahol a gyártás zajlik, már a gyártókapacitás kibővítését tervezi. Ám addig is, hogy a hosszú változatból többet gyárthassanak, a rövid, nyitott modell gyártását leállítják.
Nem tudni, hogy a biztonsági szabványok és a fogyasztási korlátozások mellett meddig lehet még gyártásban tartani a G osztályt, de az biztos, hogy nem a kereslet hiánya vet majd véget a karrierjének, hisz ha minden így megy tovább, a típus legjobb éve épp az idei lesz.