Küszöblégzsák, a következő sláger?

2013.10.04. 14:16

A belső légzsákok vezérlése viszonylag egyszerű feladat. Ezeket az ütközés okozta nagy gyorsulás aktiválja, így épp időben nyílhatnak ki, hogy tompítsák az utasok testrészeire ható erőket. A külső légzsákokkal azonban más a helyzet: ahhoz, hogy hatékonyak legyenek, még az ütközés bekövetkezte előtt aktiválódniuk kell.

Az egyik jelentős légzsák-beszállító, a TRW most mégis egy külső légzsákon dolgozik, amely az autó küszöbéből nyílik ki, így már az ütközés bekövetkezése előtt védené az autó oldalát. Ez viszonylag nagy előrelépést hozhatna az autók passzív biztonságában, hisz jelenleg a ütközéssel járó közúti balesetek 40%-ában az egyik jármű oldala sérül meg. Az új légzsák 2 méter hosszú, 70 centi magas és 20 centi vastag, így szinte teljes egészében befedi az ajtók felületét. Ám azt a problémát, hogy hogyan aktiválják épp a megfelelő időben, egyelőre nem sikerült tökéletesen megoldani.

A TRW rendszere kamerák és radarok kombinácójával igyekszik meghatározni, hogy mikor elkerülhetetlen az ütközés, hisz 20-30 ezredmásodperc kell hozzá, hogy a légzsák teljesen kinyíljon, és így valóban növelje az autóban ülők túlélési esélyét. A probléma nem egyszerű, maguk is arra számítanak, hogy az első drága luxusautókban 2020 körül jelenhet meg a sorozatgyártású változat, és ebben az esetben nem is biztos, hogy a megoldás tovább terjedhet az olcsóbb kategóriák felé, hisz a működéshez komplikált és drága érzékelő-hálózatra van szükség.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.