Köenigsegg One:1 – lenyomja a Bugattit
Maga Christian von Koenigsegg mesélt a legújabb csoda-sportkocsiról, amelyből csupán fél tucatot gyártanak majd. A cél az, hogy az új modell minden másnál jobban gyorsuljon minden sebességtartományban, és végsebességben is túlszárnyalja az összes na létező utcai autót.
Az új modell neve is utal rá, hogy ezt miképp szeretnék elérni. Az One:1, vagy érthetőbben írva 1:1 a lóerő-kilogramm arányt jelzi: a cél az, hogy a Koenigsegg csúcsmodellje mindennel feltöltve csupán 1400 kilogrammot nyomjon, és ugyanennyi lóerős legyen. Az autó műszaki szempontból az Agera S közeli rokona marad, azaz egy viszonylag nagy hengerűrtartalmú ikerturbós V8-as kerül bele, csakhogy itt kicsit kisebb tömeghez közel másfélszeres teljesítmény járul majd.
Christian von Koenigsegg szerint az új modell lesz a világ legjobbja 100, 200, 300 és 400 km/h-ra való gyorsulásban, a végsebessége pedig több lesz minden más autóénál. Annak érdekében persze, hogy ezekből az ígéretekből legyen is valami, a Koenigseggen még drágább megoldásokat kell alkalmaznia, mint eddig, így maga az autó is drágább lesz, mint bármi, amit eddig készítettek. A cégalapító szerint az érdeklődés a magas ár ellenére is nagy, mégis csupán hat példány készül majd. A magyarázat viszonylag egyszerű: a vállalkozás ugyanis szép összeget veszít minden egyes példányon. Koenigsegg szerint azonban ez olyan befektetés, ami hosszabb távon mindenképp kifizetődik, hisz ha újra elterjed, hogy a Koenigsegg készíítette el a leggyorsabb utcai autót, az nyilván a nagyobb példányszámban készülő modellek iránti érdeklődést is növelheti – ezeken pedig szép haszna van a cégnek.
Úgy tudjuk, a One:1 első működő prototípusát már az idén be szeretnék mutatni, ám a gyártás legkorábban jövőre kezdődhet, és valószínűleg jövőre is lesz vége – hat autó elkészítése még egy ilyen apró vállalkozásnak sem telik évekbe.