Bemutatta legújabb, egyliteres SIDI turbómotorját az Opel. A német gyártó újdonsága jövőre, az Opel Adamban lesz majd elérhető, és az ígéretek szerint minden eddigi háromhengeresnél simább lesz a járása. Emellett ráadásul viszonylag erősnek, és nagyon takarékosnak ígérkezik.
A modern technológiával készült blokkot nagynyomású, közvetlen befecskendezés látja el üzemanyaggal, a kipufogócsonkot a hengerfejbe integrálták, az olajteknőben pedig kiegyensúlyozó tengelyt helyeztek el. A zajcsökkentésben a komoly hangmérnöki munka is fontos szerepet játszott, a számítógépes tervezéstől a végső simításokig szem előtt tartották a csendes működés fontosságát.
A 115 lóerős teljesítmény a jelenlegi 1,6 literes szívómotorokéval megegyező, a csúcsnyomaték viszont azokhoz képest harminc százalékkal nőtt – így 166 newtonméteres. Fogyasztása az 1,6-osokhoz képest húsz százalékkal alacsonyabb – ez azt jelenti, hogy vegyes üzemben négy liter körül eszik száz kilométeren. A szén-dioxid-kibocsátás 100 g/km alatt maradhat.
Az 1,0 SIDI Turbo egy új motorcsalád első tagja, az Opel ugyanis egy sor új, 1,6 liter alatti benzines és dízelmotort tervez, melyek 2016-ig érkeznek majd meg. Az új motorcsalád gyártása a korszerű magyarországi gyárban, Szentgotthárdon folyik majd.