Zenos E10: az új kor Lotusa?

2013.10.08. 06:58

A Zenos cég még újonc a sportkocsi-gyártók között, de akik a név mögött állnak, nem ma kezdték az ipart. A vállalkozást Andar Ali alapította, aki korábban a Caterham igazgatója volt – azé a cégé, amely a közelmúltig kizárólag azzal foglalkozott, hogy a Lotus Super Seven utódait fejlesztette és gyártotta.

Ali persze nem a Super Seven lemásolására törekedett – ilyenek már tucatszám kaphatók, olcsón – inkább a tervezési elveket igyekezett továbbfejleszteni. Az első vázlat alapján az eredmény egy egészen apró középmotoros sportkocsi, amely csupán kétszemélyes, viszont annyira könnyű építésű és egyszerű, amennyire lehetséges. Leginkább talán a KTM X-Bow-ra vagy az Ariel Atomra emlékeztet, bár azoknál jóval zártabb felépítésű az amúgy szintén szélvédő nélküli karosszéria.

A műszaki megoldásokról egyelőre elég szűkszavúan nyilatkozik a friss sportkocsi-gyártó, de annyit elárultak, hogy egy kerek 2 literes, 200 lóerős négyhengeres szívómotort építenek az új típusba, amely így nagyjából 4,5 másodperc alatt éri majd el a 100 km/h-t. Az alapváltozat felszerelése minimális lesz, de felárért kínálnak majd állítható futóművet, korlátozottan önzáró differenciálművet és karbontárcsás fékeket is.

Bár a vázlat alapján az E10 egész ígéretesnek tűnik, ahhoz, hogy egyáltalán legyen esély a vállalkozás fennmaradásra, gyakorlatilag hibátlannak kell lennie az első autónak – és sokkal jobbnak, mint a bejáratott konkurencia.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.