Mindenhol elmegy a román szuperterepjáró
Bár a Land Rover és a Hummer lett széles körben ismert kiváló terepjáró képességeiről, messze nem lehetetlen még jobb off-road gépet építeni, ha a hétköznapi használhatóság nem szempont. A román Ghe-O Motors épp ezt tette: a Rescue elnevezésű gépet kifejezetten különleges vészhelyzetek megoldására tervezték.
A meglehetősen csúnya, tömpe orrú, osztott szélvédős gép hatalmas, ballonos terepgumikat kapott, és mivel lényegében nincsenek karosszéria-túlnyúlások elöl és hátul, a magas gép ott is elmegy, ahol a személyautósabb jellegű autók már elakadhatnak. Az 5,2 méter hosszú, 2,7 méter széles, 2,39 méter magas és 3,2 tonnás gép közúton persze bajosan fér el, de a gyártó szerint nem is minidennapi közlekedésre való. Viszont felszerelhető tűzoltóautónak – egy 620 literes tartály és a hozzá tartozó szivattyú számára van hely benne – de személyszállítóként is alkalmazható, ilyenkor 11-en férnek el benne. További érdekes kellék a jármű által vontatható ladik-szánkó hibrid, a hátsó kerék helyére szerelhető lánctalp, illetve a kerekek kiszélesítésére használható felfújt párnák, amelyek puha talajon épp úgy segítenek a felszínen tartani az autót, mint vízen haladva.
Az autó többféle motorral is megrendelhető: 340 és 500 lóerő közti teljesítményű benzinessel, vagy 218 és 304 lóerő közti teljesítményű turbódízellel. Bármelyiket válassza is a vásárló, nagy teherbírású összkerék-hajtást kap hozzá, tengelyenként zárható differenciálművel. Természetesen a Ghe-O Rescue nem csak mentésre használható – legalábbis jó esély van rá, hogy igény esetén készül belőle katonai változat is – a román manufaktúra azonban elsősorban polgári megrendelőkre számít.