A One Ford program tovább folytatódik: ezúttal a Ford Edge szabadidő-autó második generációjával, amely a Mondeo-Fusion páros műszaki alapjaira épül. A típus méretei alapján az Opel Antara, illetve a VW Touareg ellenfelének ígérkezik, bár a Touaregnél egyszerűbb műszaki tartalom és alighanem kedvezőbb ár jellemzi majd.
A Ford ezzel be is fejezi európai SUV-kínálatának kiépítését. Az elmúlt években csak a Kugát árulták a kontinensen, de nemrég megérkezett a Brazíliában tervezett Ecosport, a sort pedig az Edge teszi teljessé. A típus Észak-Amerikában már régóta kapható, de az új generációt már eleve úgy tervezték, hogy mindenütt a világon megfeleljen az érvényes előírásoknak. Korábban a Ford meg sem próbált belépni ebbe a kategóriába Európában, hisz a Volvo XC60 és a Land Rover modellek is a cég érdekköréhez tartoztak, és a Ford igyekezett elkerülni a belső versenyt. Ám ezzel egy egész kategória maradt lefedetlenül a Volvo és a Land Rover eladását követően.
A Ford globalizációs programja lassan kiteljesedik: az Edge-en kívül hamarosan érkezik a globális Mustang is, és ezzel már csak néhány modell akad, amelyet ne forgalmaznának több kontinensen egyszerre. Ilyenek még az Észak-Amerikában forgalmazott alvázas pick-upok – de ilyenre nincs is igény másutt – illetve az európai egyterű modellek, de valószínű, hogy ezek sem kerülik el a világautóvá válást.