A Forma-1-be 2014-ben visszatérnek a turbómotorok, méghozzá 1,6 literes V6-osok formájában. A Mercedes már januárban bemutatta saját fejlesztését, kicsivel később pedig már a hangjából is adtak egy kis ízelítőt. 2015-ben egy nagy visszatérőt is köszönthetünk.
Míg jövőre csupán három nagy motorszállító látja el a csapatokat (a Mercedes, a Renault és a Ferrari), 2015-ben, a McLaren partnereként visszatér a Honda is. Igazi legenda születik ezzel újjá, hiszen a nyolcvanas-kilencvenes években számos szép sikert értek el a japánok, az egyik legerősebb és legmegbízhatóbb versenymotor volt az övék, bajnoki címhez segítették többek közt Nelson Piquet-t és Ayrton Sennát is.
A Tochigiben található kutatás-fejlesztési központban jól haladnak a munkákkal, és már be is indíthatták turbós V6-osukat, melynek hangját rögzítették, és az interneten is közzétették. Persze az új motorok hangja alaposan megosztja a Forma-1 rajongókat, sokan adnak hangot csalódottságuknak. Az zonban biztosnak tűnik, hogy lassabb nem lesz a versenysorozat: az 1,6-os motorok teljesítménye 750 lóerő körül lesz majd, míg fordulatszámukat 15 ezerben korlátozzák. A turbó esetében 125 ezer lesz a maximálisan megengedett fordulat.
A McLaren-Honda sikere nemcsak a japán gyártó motorjaitól függ: ha sikerül is köré versenyképes kasztnit építeni, még egy igazi toppilótára is szükségük lesz ahhoz, hogy világbajnoki címre törhessenek. Persze a japánok nem akarnak kizárólagosságot, igény esetén más csapatoknak is építenének versenymotorokat.