Az Aston Martinnál a közelmúltbandöntöttek úgy, hogy leállítják a Cygnet gyártását – a tízmilliós luxusminire nem volt akkora igény, mint azt előzetesen gondolták. Bár a briteknek túlzottan nagy költségeket nem jelentett a kisautó előálítása, két év alatt kiderült, az elsősorban Európának szánt modellt nem érdemes gyártani.
Úgy tűnik, a gyártás beszüntetésének azonban nem csupán az alacsony kereslet volt az oka. Ulrich Bez, az Aston Martin ügyvezetője szerint ugyanis a Toyota 2014-től már nem tervez az IQ-val, így az Astonnak plusz befektetést jelentett volna, ha meg akarja tartani a Cygnetet. Ez pedig egyszerűen nem érte volna meg.
Bez arról is beszélt, hogy szerették volna az Egyesült Államokba is eljuttatni a Cygnetet, méghozzá kompresszoros motorral, ám ebben a japán gyártó nem bizonyult partnernek. Szerinte jól indult az együttműködés a két vállalat között, de aztán fokozatosan elmaradt a Toyota támogatása, pedig a Cygnetben nagyobb potenciál lett volna.
A Toyotánál ugyanakkor egyelőre cáfolják, hogy jövőre beszüntetnék az IQ gyártását – igaz, a holland importőr például már csak a jelenlegi készlet értékesítésével foglalkozik, újabb autókat már nem visznek be az országba.