A hír annyi, hogy a Ford ismét levédette a Mach 1 jelölést, de ez sokat sejttető lépés, hisz 1969-ben a második generációs Mustang csúcsváltozatát nevezték el így.
A Mach 1 jelölés annak idején a Mustang legersőebb változatát jelölte: a Ford kupénak ebbe a változatába 7 literes V8-as motor került, méghozzá a Shelby tuningolta változat. A 428 Cobra Jet motor 335 lóerős volt, 597 Nm csúcsnyomatékkal – így ez volt a korabeli legerősebb Mustang változat, a Shelby tuningolta méregdrága példányoktól eltekintve. A jelölést később is használták, de már gyengébb motorú változatokon, miután az olajválság miatt bevezetett fogyasztás-csökkentési előírások miatt az amerikai gyártók kénytelenek voltak jelentősen csökkenteni a V8-asok teljesítményét. Egészen 1978-ig készültek Mach 1-es Mustangok, majd hosszú szünet után, 2003-2004-ben ismét készült egy kisebb sorozat, ezúttal ismét elég erős, 305 lóerős motorral.
Hogy pontosan mit fed majd a Mach 1 jelölés a következő Mustang szériában, azt egyelőre csak találgatni lehet, de jó eséllyel valamelyik erősebb V8-as változat kapja meg a jól csengő nevet. Az persze kérdéses, hogy Európába is elhozzák-e ezt a változatot, hisz ide elsősorban a takarékos, négyhengeres turbós változatokat szánják, de egyáltalán nem lehetetlen, hogy mutatóba hozzánk is elhozzák a nyolchengeresek némelyikét. A következő Mustang ugyanis globális modell lesz, a Ford első világ-sportkocsija, amellyel Európában a Capri sikerét próbálják megismételni.