Formás mini-sportkocsi Tokióra
Úgy néz ki, a Daihatsu komolyan foglalkozik a sportkocsi-gyártás gondolatával: ez már a második hasonló tanulmányautójuk, és ez a mostani látszatra nem is áll nagyon távol a sorozatgyártástól.
A Daihatsu előző sportkocsija meglehetősen régen, 1999-ben mutatták meg először, gyártani pedig 2002-ben kezdték, de elég népszerű volt hozzá, hogy 2012-ig gyártásban maradjon. Utód azonban nem készült, legalábbis idáig. Két éve ugyan bemutattak egy hasonló roadster-tanulmányt a Tokyo Motor Show-n, de azon még nagyon látszott a kísérleti jelleg. Mostanra azonban letisztázták az akkori formatervet, és hogy tovább erősítsék az érzést, hogy ez már tényleg a Copen következő generációjának előhírnöke, elnevezték Kopennek.
Az autó természetesen a jól ismert Daihatsu kisautó-alapokra épül, 64 lóerős, 660 köbcentis háromhengeres benzinmotorral és CVT váltóval, a hossza pedig mindössze 3,395 méter, de a formája olyan lendületes, hogy mindez alig tűnik fel a képeken. Az orr-rész stílusa halványan emlékeztet a Toyota GT86-oséra, az oldalt meredeken felfelé futó él pedig alkalmas rá, hogy vizuálisan megnyújtsa a törpe-roadstert.
Érdekes, hogy a Daihatsu nem csak egy változatot mutat be a kétüléses, nyitott törpéből: a két évvel ezelőtti D-X mintájára egy terepjárósított kivitel is készült, amely durvább vonásaival más vásárlókat vonzhat, mint a könnyed, lendületes sportkocsi-változat.