Formás mini-sportkocsi Tokióra
Úgy néz ki, a Daihatsu komolyan foglalkozik a sportkocsi-gyártás gondolatával: ez már a második hasonló tanulmányautójuk, és ez a mostani látszatra nem is áll nagyon távol a sorozatgyártástól.
![](https://kep.index.hu/1/0/505/5058/50582/5058286_7d8cd0f7e3aac7f72eac3962e38c0932_wm.jpg)
A Daihatsu előző sportkocsija meglehetősen régen, 1999-ben mutatták meg először, gyártani pedig 2002-ben kezdték, de elég népszerű volt hozzá, hogy 2012-ig gyártásban maradjon. Utód azonban nem készült, legalábbis idáig. Két éve ugyan bemutattak egy hasonló roadster-tanulmányt a Tokyo Motor Show-n, de azon még nagyon látszott a kísérleti jelleg. Mostanra azonban letisztázták az akkori formatervet, és hogy tovább erősítsék az érzést, hogy ez már tényleg a Copen következő generációjának előhírnöke, elnevezték Kopennek.
![](https://kep.index.hu/1/0/505/5058/50582/5058288_3d4524b64a4f739332bce63db54f42db_wm.jpg)
Az autó természetesen a jól ismert Daihatsu kisautó-alapokra épül, 64 lóerős, 660 köbcentis háromhengeres benzinmotorral és CVT váltóval, a hossza pedig mindössze 3,395 méter, de a formája olyan lendületes, hogy mindez alig tűnik fel a képeken. Az orr-rész stílusa halványan emlékeztet a Toyota GT86-oséra, az oldalt meredeken felfelé futó él pedig alkalmas rá, hogy vizuálisan megnyújtsa a törpe-roadstert.
![](https://kep.index.hu/1/0/505/5058/50582/5058290_a6117fd37a76a07a90c61b0f859ccb95_wm.jpg)
Érdekes, hogy a Daihatsu nem csak egy változatot mutat be a kétüléses, nyitott törpéből: a két évvel ezelőtti D-X mintájára egy terepjárósított kivitel is készült, amely durvább vonásaival más vásárlókat vonzhat, mint a könnyed, lendületes sportkocsi-változat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)