Skyrunner, a repülő terepjáró
A repülő autó még mindig inkább álom, mint valóság, pedig sokan próbálkoztak és próbálkoznak egy használható típus megépítésével. Van olyan megoldás, amely forgószárnyakat használ, van, amely hagyományos repülőgéppé alakítható, és van egy harmadik, amely mindegyiknél egyszerűbben oldja meg a problémát: siklóernyővel emeli a magasba a járművet.
A Parajet nevű brit vállalkozás ez utóbbi megoldást fejleszti már évek óta. A SkyRunner már a második prototípus, amely könnyebb az elődjénél, igaz, csupán egyszemélyes. A tervezők azt remélik, extrém sporteszközként divatba hozhatják az autónak és a motoros siklóernyőnek ezt a fura keverékét. A jármű első pillantásra egy fura, futurisztikus buggyra emlékeztet, magas terepfutóművel és farmotorral. Ahogy a látvány alapján is sejthető, a szerkezet igazán könnyű: összesen 420 kilogrammot nyom, így a beépített egyliteres, háromhengeres, 125 lóerős EcoBosst turbómotor elképesztő dinamikával ruházza fel. A 100 km/h-s sebességet 4,3 másodperc alatt érheti el, a végsebessége pedig 185 km/h. Repülés közben már nem ilyen gyors: az utazósebessége 35 km/h, a csúcssebessége pedig 88,5 km/h. Ugyanakkor 4500 méterre is fel lehet emelkedni a siklóernyővel, bár a gyártó ajánlása szerint 3000 méternél magasabbra nem érdemes.
A SkyRunner egyik nagy előnyeként azt emelik ki, hogy mintegy 3 perc alatt repképessé tehető, és a felszállási útja mindössze néhány tíz méter, így akár egy nagyobb tisztásról képes a levegőbe emelkedni. Ugyanakkor felépítéséből adódóan a szárazföldön is szinte bárhová eljuthat. A járműnek persze vannak hátrányos tulajdonságai is: egyrészt elég drága, 86455 euróba, azaz bő 25 millió forintba kerül, másrészt ahhoz, hogy valaki repülhessen rajta, 12 órát kell a levegőben töltenie egy oktató társaságában, ami elég nehezen megvalósítható, tekintve, hogy a gépben csak egy ülés található. A gyártó persze azt reméli, hogy ennek ellenére is jelentős lesz az érdeklődés, így arra készülnek, hogy a jövő évben megkezdik a Skyrunner kisszériás gyártását.