Noha a Tesla hivatalosan még nincs jelen Kínában, megérkezett az országba az első Model S. Az autót a vevő maga hozatta be az Egyesült Államokból, a magas adókkal együtt pedig legkevesebb négyszeres áron lett az övé.
Ha minden igaz, a képen látható fekete Model S a típus első kínai kézben lévő darabja. Vevője nem keveset, 2,5 millió jüant (90 millió forint) – a legjobban felszerelt darab amerikai árának majd' négyszeresét – áldozott rá, pedig mint afféle úttörőnek, egész biztosan nem lesz könnyű dolga vele. Kínában még a keleti part nagyvárosaiban is alig akad töltőállomás, helyi márkaképviselet nélkül pedig még egy kisebb szervizelés sem egyszerű.
A Tesla a közelmúltban már tett említést kínai piacos terveiről, a töltőhálózat hiányossága mellett azonban más nehézségek állnak még a kaliforniai gyártó terjeszkedésének útjában. Probléma például, hogy a Tesla márkanév már foglalt az országban. Tulajdonlója nemrég tudatta Elon Musk vállalatával, hogy csak harmincmillió dollárért mondana le róla, ők azonban előbb nyitnak meg más néven, minthogy ennyit fizessenek érte. Felmerült, hogy Tuosule-ként lépnek a kínai piacra, ami már csak azért is szerencsésebb volna, minthogy a tesla.com.cn domain is foglalat már.