Az Isuzu az elmúlt bő egy évtizedben elsősorban a haszonjárművekre – teherautókra, autóbuszokra – koncentrált, mivel ezekből szép haszonra tehet szert a Távol-Keleten. Az egyetlen, személyautó-közeli modelljük a D-Max pick-up maradt, amelyből most egy zárt változatot is kialakítanak MU-X néven.
A módszer érthető, hisz a D-Max technikája már bevált, és az alvázas alapokra egy zárt, ötajtós karosszériát tervezni jóval egyszerűbb és olcsóbb, mint az alapokról új típust tervezni. Az Isuzu ráadásul annyi alkatrészt használt fel a platós modellből, amennyit csak tudott, így a C oszlopig az MU-X lényegében megegyezik a D-Max-szal. A különbség annyi, hogy az MU-X teljes értékű utasteret és csomagteret kap, így akár hét személy is utazhat benne. A formaterv ebben a kategóriában nem számít sokat, ennek megfelelően az Isuzu tervezői nem is nagyon vacakoltak a külsővel – a legömbölyített dobozforma ennek ellenére nem néz ki rosszul.
A MU-X műszaki szempontból nem különbözik sokban a D-Maxtól. Hátsó- vagy összkerék-hajtással lesz kapható, a hajtásáról pedig 3 literes, négyhengeres, 174 lóerős turbómotor gondoskodik. Ez utóbbi igazi terepjáróba való darab: a csúcsteljesítményét 3600-as, 380 Nm-es maximális nyomatékát pedig 1800-as percenkénti fordulatszámon adja le. A típushoz kizárólag ötfokozatú váltókat kínálnak – manuális és automata váltó közül választhatnak majd a vásárlók.
Bár egyelőre csak az ausztrál árakat ismerjük – odaát 40500 ausztrál dollárt, átszámítva 8,5 millió forintot kérnek a legegyszerűbb változatért – van rá esély, hogy a típus Európába is eljusson. Erre azonban itthon már semmiféle ÁFA-visszaigénylős trükk nem lesz alkalmazható, így valószínűleg kevésbé lesz népszerű, mint a sokak által terepjáró helyett vásárolt D-Max.