Golf méretű McLaren, karbonból?
Elsőre furán hangzik, de nem biztos, hogy marhaság: egy hétköznapi autó szokatlanul igényes műszaki megoldásokkal, viszonylag magas, de nem megfizethetetlen áron.
Frank Stephenson a Mini tervezőjeként vált ismertté, de az utóbbi bő évtizedben elsősorban sportkocsikat tervezett, előbb a Ferrarinak, majd a közelmúltban a McLarennek. A neves szakember most más típusú autóról álmodik: azt mondja, a legszívesebben egy drága kompakt modellt látna a McLaren kínálatában, teljes egészében szénszálas karosszériával és mindenféle más különleges műszaki megoldással. Azt mondja, egy ilyen autó 30-40 ezer eurós áron kerülhetne piacra, és épp ez lehetne a vonzereje: szupersportkocsis megoldásokat kínálhatna, sokak számára még épp elérhető áron.
Az ötlet nem teljesen példa nélküli, hisz a BMW i3-asa ebben az ársávban mozog, szintén karbonszálas karosszériával készül, és elég nagy iránta az érdeklődés még annak ellenére is, hogy elektromos autóként a használati értéke aligha vethető össze egy hagyományos típuséval. Ugyanez a koncepció azonban könnyen népszerűvé válhatna nagyobb teljesítményű hajtással és egy látványosabb formatervvel kombinálva. Az persze más kérdés, hogy a McLaren vállalhatja-e azt az anyagi kockázatot, ami egy ilyen, nagyobb sorozatban gyártott modell bemutatásával járna, így az is lehet, hogy Stephenson elképzelése másutt valósul majd meg.
A McLaren vezető tervezője persze nem csak érdekes elképzeléseiről beszélt, de arról is, hogy mennyire káros tud lenni, ha egy gyár formatervezési részlege túl nagyra nő. Azt mondja, az Audi a jelenség egyik jellegzetes áldozata: annyiféle elképzelésnek kell megfelelnie a formának, hogy végül csak a legkevésbé radikális megoldások maradhatnak meg – így a végeredmény túlzottan is visszafogott, jellegtelen lesz.