Aqua Air: egy érdekes Toyota hibrid?
Talán nem csak üres duma volt, hogy a Toyota megpróbál izgalmasabb autókat építeni a jövőben. Az Aqua Air ugyan még csak tanulmány, de könnyen szériamodell válhat belőle.
A Toyotától manapság egyre kevésbé vár az ember olyan modelleket, amelyek az autózást nem takarékos és környezetbarát helyváltoztatási módszernek mutatják, hanem esetleg örömforrásként. Az Aqua Air azonban egyesíteni próbálja a két megközelítést. Az alapja a Japánban Aqua néven ismert, kisebb méretű Prius leszármazott, a Prius C, de a négyméteres autóból ezúttal egy kis roadstert alakítottak ki. Az egyetlen ismert gyári vázlaton látható, hogy az alapmodellt megpróbálták néhány egyszerű trülkkel feldobni: nagyobb hűtőrácsot kapott, és az első lökhárító szélére további két nagy C-alakú légbeömlőt. Ám ennél is látványosabb változás a tető hiánya, a laposan vezetett, hosszan hátranyúló szélvédő és a két oldalajtó.
A hajtáslánc természetesen hibrid, 1,5 literes, Atkinson ciklus szerint működő benzinmotorral és 100 lóerős összteljesítménnyel. A Prius C-ből ismert szerkezet nagy előnye, hogy a gyári adat szerint 2,82 liter az átlagfogyasztása, ami egy 3,99 méter hosszú, 1,69 méter széles és 1,44 méter magas autótól nagyszerű eredménynek számít. Ám az átlagos menetdinamikához ezúttal vászontető, és a kabriózás lehetősége jár, amit eddig egyetlen más hibrid modell sem kínált.
Nem biztos, hogy a Toyota végül az Aqua Air sorozatgyártása mellett dönt, bár egy ilyen típussal könnyedén el lehetne venni annak az előítéletnek az élét, amely szerint a hibridautózás egyet jelent a steril, örömtelen közlekedéssel.