A Formula 1-be hiába várják a VW csoport luxusmárkáját, hisz a németek túl drágának ítélik az autósport csúcsát. Ugyanakkor úgy néz ki, a frissen alakuló Formula E-ről más a véleményük: úgy néz ki, gyári Audi támogatású csapatot indíthat jövőre az Abt Sportsline.
Bár néhány hónapja még úgy tűnt, senkit nem érdekel az elekrtomos formula-versenyautók számára szervezett bajnokság, mostanra megtelt a mezőny. Az Abt Sportsline, amely hagyományosan az Audi egyik verseny-partnere – jelenleg a DTM-ben indulnak gyári színekben – már a tizedik csapat, amely jelzi részvételi szándékát. A tízfutamos nemzetközi versenysorozat elindításához így már minden készen áll, már csak azt nem tudni, hogy sikerül-e felkelteni az autósport-rajongók érdeklődését a hangtalanul száguldó versenyautók iránt.
A tervek szerint Kínában, Malajziában, Hong-Kongban, Uruguayban, az Egyesült Államokon belül Kaliforniában és Floridában, Monacóban, Németországban és Nagy-Britanniában lesz egy-egy futam. Egy-egy futam 45 percig tart majd, de mivel az elektromos autók ennyit nemigen tudnának megtenni versenytempóban, ezért minden pilótának két autó áll rendelkezésére minden versenyen. Az autók egyébként a becslések szerint 3 másodperc alatt érik majd el a 100 km/h-t, a végsebességük pedig 220 km/h körül lesz, azaz jóval lassabbnak ígérkeznek, mint az F1-es versenyautók.
A Formula-E-től egyebek közt azért várnak sikert a szervezők, mert az alacsony zajszint – egy verseny nem jár 80 dB-nél nagyobb hangerővel, azaz nem hangosabb egy forgalmas utcánál – miatt szinte bárhol, akár zsúfolt nagyvárosokban is megrendezhető.