Megjött a Mini Cooper harmadik generációja
A Mini tervezői nincsenek irigylésre méltó helyzetben: generációról generációra valami újdonságot kell kitalálniuk, de úgy, hogy közben a legendás Mini alapkarakterét és a fontosabb méreteket érintetlenül kell hagyniuk. De ezúttal is megoldották, méghozzá egy érdekes trükkel. A harmadik generáció agresszív, őrült rémpofának tűnik az elődeihez képest.

A fontosabb jellegzetességekhez persze nem nyúltak, így maradt az aljánál vízszintes vonallal elvágott, vaskos tető, az üvegezésbe szinte beolvadó fekete tetőoszlopok, és az autó alapvető arányait sem bántották. A részletek viszont változtak: az első fényszórók még inkább a karosszéria sarkaiba kerültek, a míg a hűtőrács krómkerete – egy kicsit Audi módra – mélyen belehúzódik az első lökhárítóba, hatalmas, üvöltő szájat formázva. Az egész olyan, mintha az előző Minit valahogy feldühítették volna: gorombább, de mégis ugyanaz.
Pedig az autó műszaki alapjai egész mások, mint korábban. Valószínűleg ennek köszönhető a méretek általános növekedése is: 9,8 centivel hosszabb, 4,4-gyel szélesebb és 0,7-tel magasabb az új modell, mint az elődje volt. 4,2 centivel megnőtt a tengelytáv is, ami nyilván jót tesz majd a hátsó lábtérnek, és a nyomtáv is nőtt elöl 4,2, hátul 3,4 centiméterrel. Mindebből – a belső tér növekedésén túl, amelyről nincsenek adataink – a csomagtér térfogatának bővülése lehet igazán feltűnő a felhasználók számára. Bár a 211 literes új érték sem nagyon sok, a korábbi, szó szerint nevetséges 160 literhez képest nyilván jelentős előrelépésnek tűnik majd.
Az egységesítés jegyében a Mini saját motorjait a generációváltással lassan eltüntetik. Az 1,6 literes benzinesek helyét a szabvány, félliteres hengerű, közvetlen befecskendezéses, turbós BMW motorcsalád tagjai veszik át. A Cooperbe az 1,5 literes háromhengeres kerül 136 lóerővel, a Cooper D-be pedig egy ugyanekkora és ugyanilyen elrendezésű tudbódízel 116 lóerővel. A csúcsmodellbe, a Cooper S-be már négyhengeres motor kerül: a kétliteres négyhengeres teljesítményét alaposan visszafogták, így maximum 192 lóerő és 280 Nm leadására alkalmas, pedig ugyanez a blokk a BMW-nél létezik 245 lóerős változatban is. A megoldás előnye, hogy a Cooper S valószínűleg nagyon jó tuningalany lesz, hisz a motor nyilvánvalóan akár 300 lóerő fölé is húzható drasztikus módosítások nélkül.
Már a háromhengeres Cooper sem megy rosszul: 7,9 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebessége pedig 210 km/h, míg a Cooper S-nél 6,8 másodperc és 235 km/h az ide vonatkozó adatpár. A dízel valamivel kevésbé fickós – 9,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a maximális sebessége pedig 205 km/h – cserébe a gyáriak szerint 3,6 liter gázolajjal is elmegy száz kilométert, és 95 g/km a legkedvezőbb szén-dioxid-kibocsátása.
A nagy kérdés persze nem az, hogy a katalógus-adatokkal elégedettek lesznek-e a vevők, sokkal érdekesebb volna tudni, hogy a viszonylag nagy háromhengeresek járáskultúráját sikerült-e a BMW tervezőinek a négyhengeresek szintjére emelni. Nagyrészt ezen múlik majd a siker, hisz nyilvánvaló, hogy aki régebbi Mini után vesz újat, aligha venné jó néven, ha az új típus visszlépés lenne az elődjéhez képest. Az új motorokhoz új váltó is készült: a hatfokozatú kézi váltó különlegessége, hogy visszakapcsoláskor gázfröccsöt ad, így segíti a gyorsabb és simább váltásokat. Emellett egy szintén hatfokozatú automatát is kínálnak majd, opcióként.
Most persze csak a kínálat egy részét mutatta be a BMW. Már most jelezték, hogy jövőre érkezik még három változat: a Mini One szintén háromhengeres, de gyengébb benzin- vagy dízelmotorral, illetve a Cooper SD erősebb, négyhengeres dízellel. A forgalmazás csak jövő tavasszal indul, de már a napokban látható lesz a harmadik generációs Mini, gyakorlatilag egy időben a Tokyo Motor Show-n Japánban, és a Los Angeles Auto Show-n az Egyesült Államokban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
