Nagy a zsizsegés a yokohamai Nissan-központban. Eddig hivatalosan csak annyit mondtak, hogy valamilyen új modellt mutatnak a Tokiói Autószalon előestéjén, de természetesen mindenki tudta, a GT-R lesz az. Legalább fél tucat lepellel borított autót szórtak szét a teremben, a két főszereplő elé éppen fehér papírt tart a személyzet, hogy mindenki jól be tudja lőni a fehéregyensúlyt. Kiosztanak egy lapot, amin perces bontásban felkészülhetünk a félórás eseményre. Azt kell mondanom, a németek precizitása a fasorban sincs a japánokéhoz képest.
Carlos Ghosn rutinos előadó, alig látni, hogy súgógépről olvas. Nem mintha ne tudná, hogy a GT-R többet tett a Nissan imidzséért, mint bármilyen másik modell, de jobb, ha nem marad ki a szövegből semmi. Michael Krumm is feltűnik, aki két éve a száguldó pélót vezette Le Mans-ban, most pedig a GT-R Nismóval tekert egy gyors kört a Nürburgringen. 7 perc 8 másodperc 679 ezred az új idő, ezt üzenik innen, Yokohamából Stuttgartba. Nem vacakoltak, még szeptemberben lemérték, hogy egyből a bemutatón meg tudják mondani. Most pedig elhozták ezt az álcázott autót.
Így kívülről akár azt is hihetnénk, a GT-R a jutalomfalat, amit a mérnökök megkapnak egy-egy Micra vagy Note után. Hadd játsszanak kicsit, éljék ki magukat. Évről évre reszelgetnek rajta egy keveset - most Ghosn úr kitalálta, hogy legyen nagyobb név a Nismóból, így idén felhúzhatták 600 lóerőre. Nem mintha itt lenne a határ, hiszen a tuningbubusok bőven ezer fölött járnak, de egy szériaautótól nem rossz. Ráadásul az ősellenség, a 911 turbo most 560-at tud, úgyhogy muszáj volt tekerni egyet a potméteren.
Nyilván nem lennének japánok, ha tényleg csak ennyiről lenne szó: komolyabb turbófeltöltőt és Bilstein-futóművet is kapott a Nismo, meg egy olyan aerodinamikai csomagot, amely 300 km/h-nál a szériához képest száz kilóval nagyobb leszorítóerőt termel. Fényezetlen karbonelemekkel, ahogy kell.
A Nismo-változat azoknak is öröm, akik inkább csak páváskodni szeretnek a GT-R-ben, mert így a szériamodell futóművét kicsit kilágyíthatták, civilizáltabbá tehették, hiszen a kemény srácoknak ott a spéci Nismo. Ezen kívül LED-es fényszórót kapott a 2014-es modell, illetve a hátsó lámpákban a karika most már folyamatos körként jelenik meg. Majdnem elfelejtettem, szintén újdonság, hogy már matt szürkében is lehet rendelni a Godzillát.
Kitettek magukért a nissanosok, a bemutatóra előkotortak egyet minden korábbi GT-R-ből, leánykori nevén Skyline-ból, amiket körbe lehetett nyálazni. Akit ezek érdekelnek, lapozza bátran végig a galériát, mindegyikről van fotó. De nem csak ezzel készültek, hanem az egyik legrészletesebb sajtóanyaggal is, amit valaha kaptam. Többek között a váltó metszetrajza is ott lapul a gyári képek között, és a bemutató hangulatkeltő kisfilmje mellett még a teljes nürburgringi kör videóját is megosztották velünk, amelyet Karotta hamarabb talált meg, mint én fel tudtam volna tölteni.
A yenes ártábla kilencmillió-párszázezret (forintban mintegy húszmillió) mutat az egyik kiállítási darab előtt, de a japánok jóval hamarabb kaparinthatják meg a GT-R-t, mint a világ többi részén élők. Nálunk jövőre lehet rendelni, és a Nismo-változat is csak 2014-ben érkezik.