Már régen elmúltak azok az idők, amikor a Hyundai termékei nem feleltek meg az európai igényeknek. A kis és a közepes autók piacán komolyan jelen van a korai gyártó az i sorozattal, és a szabadidőautóikkal is az ix-ekkel, de a klasszikus értelemben vett nagy autók vásárlói között még nem igazán sikerült magának tekintélyt kivívnia sem a Sonatanak, sem a jelenlegi Genesisnek. Utóbbi mentségére legyen mondva, bár a kupét forgalmazták itt is, de alapvetően az amerikai piacnak szólt. Talán majd most.
![](https://kep.index.hu/1/0/515/5152/51522/5152292_036fd1b92336a179942f72c3761aa140_wm.jpg)
A következő generációs Genesisről nemrég megjelent vázlatokon egy európai szemnek is kívánatos autót láttunk, ami úgy tűnik a valóságban sem lesz másképp. A lefotózott példány egy privát rendezvényen tűnt fel Koreában. A telefonnal készült képek alapján egyértelmű, hogy a német luxus szedánok között is szeretne helyt állni a Hyundai. A beltéri fotón látszik az automataváltó, ami nagy valószínűséggel az új fejlesztésű tízsebességes szerkezet. Ehhez jelen állás szerint a 3,8-as, vagy az 5 literes V6-os vagy V8-as motort szerelhetnék a palettáról. Ezekkel a nagy szívó benzinmotorokkal aligha lehetne a Genesis az Európában hódító dízel és hibrid limuzinok alternatívája. Ezt minden bizonnyal tudják a Hyundainál is, és készülnek takarékosabb megoldással is.
![](https://kep.index.hu/1/0/515/5152/51522/5152296_de11c614729eb5e8b4ae0deee304d775_wm.jpg)
Az új Hyundai Genesist várhatóan még ebben a hónapban bemutatják a nagyközönségnek is, a forgalmazását pedig jövőre kezdik meg. Ha beigazolódik a sejtés, és Európában forgalmazni fogják, akkor sem kell arra számítani, hogy az Audik, BMW-k és Mercedesek eladásai drasztikusan visszaesnek, inkább a márka minőségi benyomásának megszilárdítása a koreaiak célja.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)