Porsche 918: még gyorsabb, mint hittük
Már korábban is közöltek néhány adatot a Porsche benzin-elektromos csúcsmodelljéről, de a premier óta eltelt időszakban tovább optimalizáltak a tervezők, így a 918 Spyer gyorsabb, mint bárki sejtette volna.
A tervezők elsősorban a gyorsulás javítására gyúrtak, legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy a 100 km/h elérése a végső változat esetében 0,2 másodperccel rövidebb időbe telik, mint a korábbi prototípus esetében: az új idő 2,6 másodperc. De nem csak százig gyorsult a Porsche: 200 km/h 7,25 helyett 7,2, 300-ra pedig 22 helyett 19,9 másodperc alatt katapultál. Ezek az adatok egy átlagos sofőr számára persze szinte értelmezhetetlenek, de mi mást is várhatnánk egy autótól, amelyet 887 lóerő mozgat. A nyers gyorsulási adatoknál valamivel többet mond, hogy ez ma a leggyorsabb utcai autó a Nürburgring Nordschleifén, 6 perc 57 másodperces idejével.
Ám ez nem minden. Tisztán elektromos üzemmódban is robbanékonyabb a típus, mint a legtöbb átlagos személyautó sportváltozata: 6,2 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, ami annál is meglepőbb lehet, mivel egyetlen hang nélkül teszi ezt. Mindehhez a gázpedál tövig taposása kell, ám ha valaki ehelyett hajlandó óvatosan vezetni, az a gyáriak szerint akár 3,1 liter benzinnel is megtehet 100 kilométert, miközben 70 gramm szén-dioxidot eregethet a levegőbe kilométerenként, ami a legkisebb városi kisautók zöme számára is elérhetetlenül kis mennyiség.
A 918 Spyder a maga nemében a legjobb ajánlatnak tűnik. Mint kiderült, dinamikában lényegében tudja azt, amit egy McLaren P1 vagy egy LaFerrari, de menetdinamikában nem rosszabb azoknál, sőt, bizonyos szempontból még jobb is, viszont csupán 770 ezer euróba kerül, ami a konkurencia hétszámjegyű áraihoz képest egyenesen olcsónak tűnik. Ez persze hátrány is, hisz a Porschéből több készül és olcsóbban, azaz kevésbé lesz jó befektetés a konkurenseknél, de aki egy ilyen pokoli drága járművet mégis inkább használni szeretne, annak alighanem a Porsche lesz a legkedvezőbb lehetőség.