Modern turbómotorok a Hondától
A japán gyártók meglepő módon nem követték az Európában mára szinte egyeduralkodó turbó-divatot, legalábbis eddig. Ám úgy tűnik, lassan megtörik a jég: elsőként a Honda mutatja be saját benzines turbómotorjait.
Összesen háromféle motor bemutatását tervezik: a kisebb teljesítményű típusokba a Ford és az Opel megoldásához hasonló egyliteres háromhengerest szánnak, a következő lépcsőfokot az 1,5 literes turbós négyhengeres jelenti, a 200 lóerő feletti modellekbe pedig a Civic Type-R-ben bemutatkozó kétliteres különféle teljesítményű változatai kerülnek majd. Így a Honda a teljes európai modellkínálatát turbós benzinesekkel forgalmazhatja, de várhatóan Kínában és Japánban is váltanak majd – az egyetlen kérdéses piac Észak-Amerika, ahol a turbómotorok egyelőre nemigen terjednek, ám itt a Honda valószínűleg továbbra is a hibrid modellekre építhet.
A másik nagy japán gyártó, a Toyota részéről korábban úgy nyilatkoztak, hogy nem hisznek a kis turbómotorokban, inkább továbbra is az Atkinson-ciklusú motorok fejlesztésére koncentrálnak, és hasonló módon gondolkodnak a Mazdánál is. Ám a két japán lassan egyedül marad ebből a szempontból – legalábbis úgy hallani, a Mitsubishi és a Hyundai szintén dolgozik saját turbómotorjain, a Nissannak pedig a Renault révén már rendelkezésére áll a szükséges technika.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor kezdik bevezetni a Honda új motorgenerációját, aligha beszélnének róla, ha 1-2 éven belül nem tudnának valami kézzelfoghatót mutatni.