Bár ma már egyre több autógyár nyúl a turbómotorokhoz, így csökkentve – legalábbis a mérési ciklusban – modelljeik fogyasztását és károsanyag-kibocsátását, az olyan legendás gyártók, mint a Ferrari, egyelőre igyekeztek kerülni ezt a megoldást. Persze az olasz sportkocsigyár történetében voltak már legendás turbófeltöltős modellek, mint az F40, illetve a 288 GTO, arról viszont csak nemrég kezdtek pletykálni, hogy a következő generációs Ferrarik is megkaphatják a turbót.
Kémvideón már láthattuk is a turbós Californiát, de a gyáriak sem tagadják az ezzel kapcsolatos híreszteléseket. A Ferrari ügyvezető igazgatója, Amedeo Felisa most például sokat sejtetően úgy fogalmazott, hogy ugyan a California nem számít gyengének, de ahhoz, hogy a fogyasztás drasztikus növekedése nélkül erősebb lehessen az autó, egy turbós V8-as jelentheti a kulcsot. Arra a kérdésre, hogy a feltöltéssel elbúcsúzhatunk-e a szívómotoros Ferrariknál megszokott, gyönyörű hangtól, a fejét csóválva annyit felelt: „Majd meglátják”. Természetesen azért a nyolchengeres turbómotorok mellett megmaradnak a szívó V12-esek is.
Felisa hozzátette továbbá, hogy a Ferrari a kevésbé exkluzív típusoknál megtartja az alumínium vázat és karosszériát. Kicsit ezzel a BMW-nek és a McLarennek is odaszúrt, ugyanis úgy fogalmazott, hogy saját alumínium kasznijaik éppen olyan erősek és könnyűek, mint az említett gyártók karbonszálas megoldásai, ráadásul szükség esetén tovább tudnak faragni ezek súlyán.
Az új Californiáról egyébként annyit lehet még tudni, hogy megkapja a 458 Specialéban alkalmazott Side Slip Angle Controlt, amely az autó megcsúszásakor a nyomaték optimális elosztásával próbál korrigálni, így kivédve a vezető esetleges hibáit. Az olasz gyártó nem elégedett a kifutó modell navigációs és szórakoztató rendszerével, így ezen is javítani próbálnak majd.
A California utóda egyébként 2014-ben készül el, ekkor leplezhetik le a nagyközönség előtt is – minden bizonnyal új nevet is kap majd.