Még nagyobb Minit tervez a BMW
Most, hogy teljesen új padlólemezre költözik a teljes kínálat, a Mini sokkal szabadabban kalandozhat a kategóriák közt – mondta Ian Robertson, a BMW marketing-főnöke. Ez annyit jelent, hogy a jövőben akár 4,5 méternél hosszabb autók is felbukkanhatnak a márka választékában.
A méretnövelés lehetőségét az nyitotta meg, hogy a jövőben minden modell a BMW UKL1 jelzésű, fronthajtású platformjára épül majd, amelyet úgy alakítottak ki, hogy az 1-es BMW utódjának is alapul szolgálhasson. A Mini persze nem próbál versenyezni a BMW nagyobb modelljeivel, de Robertson azt mondja, még messze nem használták ki a lehetőségeket. „Azt gondolom, van a méretnövelésnek egy ésszerű határa, amelyet nem fogunk túllépni. Nem hiszem, hogy el tudnánk adni egy 5 méteres Minit, de amíg hűek maradunk az alapelvekhez, azaz leginkább városi autókat készítünk kis fordulókörrel, parkolásbarát méretben, addig bármit megtehetünk.”
Ez célszerűen annyit jelent, hogy akár egy 4,4-4,5 méteres modellel is kibővíthetik a palettát felfelé: egy ilyen modell, akár egyterű, akár hobbiterepjáró stílusban még beleférhet a Mini márkaképébe, ugyanakkor családi autóként is használható, és kényelmes lehet akár öt fő számára is. A jelenlegi legnagyobb Mini, a Countryman a maga 4,1 méteres hosszával és 350 literes csomagterével ilyen szempontból még épp határeset.
Ugyanakkor, ahogy várható volt, a Cooper és One alapmodelleknél kisebb Mini biztosan nem készül, ezt Robertson is megerősítette. Az ok ugyanaz, amiért felfelé már terjeszkedhet a Mini: az UKL1 padlólemez nem alkalmas rá, hogy sokkal jobban lekicsinyítsék. Emellett egy kisebb modellhez megfelelő motort sem készít a BMW, és az alap-Mininél nyilván olcsóbban kellene adni a kisebb autót, amit csak a nyereség rovására tudnának megtenni.