A Mazda rég nem készített olyan kisautót, amely Európában igazán sikeres lett volna, de most olyan helyzetben van a cég, amelyben nem hibázhat nagyot. Ezért a következő 2-es más karakterű lesz, mint a jelenlegi, vagy akár a kínálat többi tagja – sokkal inkább a közönségre próbálják szabni.
Az aktuális Mazda 2 nem rossz autó, de úgy néz ki, nagyon gyorsan elszállt felette az idő – a konkurensek mellett ma már szinte észrevétlen. Igaz ez a formájára, de az európai eladásokra is, így a Mazda most drasztikus koncepcióváltást ígér. „Úgy terveztük meg, hogy jobban megaragadja a zömmel hölgyekből álló közönséget” – árulta el Peter Birtwhistle, a Mazda európai formatervezési főnöke, majd hozzátette, hogy igyekeztek nem túl izmos formát rajzolni, nehogy elriasszák a lehetséges vásárlókat. Ugyanakkor egyértelműen jó külsejű autóként jellemezte az új modellt.
A japánok következő kisautója állítólag nem csak formai szempontból különbözik majd az elődjétől: úgy tudjuk, itt is a szabvány padlólemezt használják majd, amely a 3-as, a 6-os és a CX-5 alapjául is szolgál. Ha minden igaz, az új modell már jövőre bemutatkozik majd.